Во партнерството опишано како „стратешко обединување“, Honda Motor Co и Nissan Motor Co. ја објавија својата одлука за спојување на операциите.
Honda и Nissan се соочија со зголемен притисок од промените во индустријата, вклучително и глобалната транзиција кон електрични возила (EV), технологијата за автономно возење и појавата на нови играчи на пазарот.
Со комбинирање на нивните силни страни, двете компании имаат за цел да ги зајакнат своите позиции како лидери во иновациите, а истовремено да постигнат поголем економски обем.
„Ова партнерство претставува храбар чекор напред“, ќе изјави претседателот на Honda, Тошихиро Мибе. „Заедно, Honda и Nissan ќе имаат технолошка експертиза и производствена способност не само да продолжат, туку и да го водат брзо менувачкиот автомобилски пазар.
Макото Учида, извршен директор на Nissan, употреби слични фрази, нагласувајќи дека спојувањето ќе им помогне на двете компании да се справат со предизвиците и да ги искористат можностите. „Со здружување на силите, создаваме моќен центар на инженерството и производството што ќе ја дефинира иднината на мобилноста“, рече Учида.
Заедничка визија за иднината
Спојувањето ќе се фокусира на неколку клучни области:
> Електрификација: комбинираниот ентитет ќе го забрза развојот на EV платформи, со цел да произведе широк спектар на достапни електрични возила со високи перформанси за глобалните пазари.
> Автономно возење: користејќи ја напредната роботска експертиза на Honda и технологијата ProPILOT на Nissan, компаниите ќе соработуваат на автономните системи од следната генерација.
> Одржливост: обединетата компанија се обврза да постигне јаглеродна неутралност до 2040 година преку подобрено зелено производство и решенија за обновлива енергија.
Влијание на пазарот и предизвици
Спојувањето веќе генерира значително раздвижување на глобалните пазари, при што индустриските аналитичари се оптимисти за неговиот потенцијал.
Акциите на Honda и Nissan пораснаа по објавувањето, што ја одразува довербата на инвеститорите во способноста на комбинираниот ентитет да се натпреварува со гигантите како Toyota, Tesla и новите кинески производители на автомобили.
Сепак, експертите предупредуваат дека спојувањето на две компании со различни корпоративни култури и оперативни структури претставува предизвик.
Интеграцијата на синџирите на снабдување, усогласувањето на стратегиите и потенцијалната регулаторна контрола на клучните пазари како што се САД и Европа може да го комплицираат процесот.
Патот пред нив
Додека Honda и Nissan се подготвуваат за официјалната имплементација на спојувањето – планирано за средината на 2025 година – и двете компании ја истакнаа својата посветеност на одржување на индивидуалните идентитети на брендот додека работат под заедничка корпоративна структура.
„Ова не е само за преживување, туку за просперитет во новото време на мобилност“, заклучи Мибе. „Подготвени сме да поставиме нови одредници за индустријата“.
Со спојувањето кое ќе создаде еден од најголемите автомобилски сојузи на глобално ниво, сите очи ќе бидат вперени во дуото додека се движат низ предизвиците на обединувањето и се стремат да ја обликуваат иднината на транспортот.